Knowledge 2020: "De digitale workflow-revolutie is nog maar net begonnen"


Knowledge 2020: "De digitale workflow-revolutie is nog maar net begonnen"

De Knowledge 2020 Digital Experience is bijna ten einde, maar ik denk dat we kunnen stellen dat het een fantastisch evenement is geweest. Miljoenen mensen uit meer dan 140 landen hebben deelgenomen aan een of meerdere sessies.

Het digitale evenement toont de enorme reikwijdte die ServiceNow tegenwoordig heeft. Eerder sprak ik al over onze wens als bedrijf om groots te dromen en over de kracht van samenwerkingen om sneller verandering te kunnen realiseren, maar Knowledge 2020 heeft die ambitie in een stroomversnelling gebracht.

Aan het begin van Knowledge 2020 sprak ik over de cruciale rol van workflows om te kunnen voldoen een steeds toenemende vraag naar snelheid binnen grote organisaties. ServiceNow CEO Bill McDermott ging hier in zijn keynote verder op in. Hij vertelde dat de wereld zich middenin een workflow-revolutie bevindt, en daarin heeft hij volkomen gelijk.

Samen met Chief Product Officer CJ Desai en VP en Global Head of Design Amy Lokey, gaf Bill ons een mooi inzicht in de manier waarop digitale workflows op dit moment al de beste ervaringen realiseren voor de meest innovatieve bedrijven.

Bekijk opnieuw wat mogelijk is
Het is duidelijk dat ServiceNow impact heeft op elk onderdeel van de organisatie – van werknemerservaring tot de klantenservice en van HR tot financiën. Elk van deze onderdelen is gebaat bij meer snelheid, productiviteit en innovatie.

Het was fantastisch om te zien dat een aantal van onze Europese klanten werd uitgelicht als voorbeeld, om te laten zien hoe ServiceNow aan deze eisen voldoet.

Danske Bank heeft het aantal incidenten teruggedrongen met 93% en de productiviteit met factor zes verbeterd sinds de standaardisatie van IT-processen op het Now Platform. McDermott sprak daarnaast over de manier waarop Saab nieuwe consumentachtige werknemerservaringen heeft gecreëerd, waardoor er meer dan 12.000 uur werd terugverdiend voor het bedrijf.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van wat er mogelijk is met ServiceNow en we zijn trots op de prestaties van onze teams. Voor mij is snelheid echter de belangrijkste boodschap van de keynote. In deze digitale transformatierevolutie gaan onze belangrijkste gesprekken met Europese klanten over de delivery-snelheid die ServiceNow mogelijk maakt.

Maak een einde aan traagheid
Het beste voorbeeld van de flexibiliteit van ons platform kwam aan de orde toen Bill in gesprek ging met Dan Schmitt, Vice President en CEO van Disney Streaming Services, over de manier waarop Disney+ gebruikmaakt van ServiceNow. Binnen een aantal maanden na de lancering heeft de nieuwe Disney+-dienst al meer dan 50 miljoen klanten, waardoor de noodzaak voor een robuust klantcenter ontstond.

Door middel van de Customer Service Management-oplossing van ServiceNow ondersteunt het Disney+ Customer Help Center nu 200.000 dagelijkse interacties en 500.000 dagelijkse bezoeken. Het meest bewonderenswaardige hieraan is dat het systeem binnen vijf maanden live was. We bieden niet alleen de beste prestaties, we leveren ze ook nog eens razendsnel.

Ook sprak McDermott tijdens zijn keynote over de manier waarop ServiceNow omgaat met de COVID-19-crisis. Niet alleen met betrekking tot de emergency-response tools die we ontwikkeld hebben of de ondersteuning die we klanten geboden hebben. Door vrijwel direct om te schakelen naar een ‘werk-vanaf-iedere-locatie’-bedrijf en snel apps en dashboards te ontwikkelen om klanten te ondersteunen, hebben we laten zien hoe snel bedrijven in theorie kunnen bewegen. Ondanks de impact van de COVID-19-pandemie, heeft het laten zien waar bedrijven in de toekomst mogelijk naartoe willen.

De toekomst
Opeens blijkt dat beslissingen wel snel genomen kunnen worden. Dit geeft energie en ik zie het bij elke klant die ik spreek. De workflow-revolutie zal versnellen wanneer bedrijven hun bedrijfsmodellen opnieuw gaan inrichten en innoveren met behulp van ServiceNow. De combinatie van klanten, partners en personeel van ServiceNow zorgt nu al voor indrukwekkende dingen – zoals Knowledge 2020 heeft laten zien. Voor mijn gevoel staan we aan de vooravond van een tijd waarin bedrijven worden aangespoord om grotere ambities na te streven en sneller te veranderen. De workflow-revolutie is pas net begonnen.


Kom meer te weten over ServiceNow

Thema's

  • Knowledge 2021
    Knowledge
    Knowledge 2021: Belangrijkste lessen
    Knowledge 2021 bestond uit twee geweldige weken vol keynotes, panels en gesprekken met experts en thought leaders van over de hele wereld. Ontdek de belangrijkste lessen.
  • ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Now Platform
    ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Ik ben verheugd te kunnen aankondigen dat ServiceNow een overeenkomst heeft ondertekend om de next-generation observability-expert Lightstep over te nemen.
  • hoe servicenow de wereld laat werken met workflows
    Knowledge
    Samenvatting openingskeynote: Hoe ServiceNow de wereld laat werken met workflows
    Ontdek hoe ServiceNow-workflows bedrijven tijdens de pandemie hebben geholpen, inclusief de University of Michigan, City of Los Angeles, NBA en WNBA en meer.

Trends & onderzoek

  • Onderzoek
    Bouwen aan een echt ‘flexibele onderneming’ – nu is het moment
  • Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
    Onderzoek
    Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
  • Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren
    Onderzoek
    Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren

Jaar