Operational excellence voor de financiële dienstverlening


Operational excellence voor de financiële dienstverlening

Hoe digitale workflows helpen de productiviteit te verhogen, kosten te verlagen en klantloyaliteit op te bouwen

De combinatie van technische flexibiliteit, operationele veerkracht en naleving van regelgeving is lastig in de financiële sector. De COVID-19-crisis heeft het echter nog moeilijker gemaakt, en heeft bedrijven ertoe gezet prioriteit te geven aan de veiligheid van werknemers en het bedrijfsresultaat.

Gezien al deze uitdagingen is het van cruciaal belang dat financiële dienstverleners hun activiteiten automatiseren en de klantbeleving verbeteren door middel van digitale transformatie. ServiceNow werkt nauw samen met financiële dienstverleners om die transformatie nu plaats te laten vinden.

Daarom ben ik blij dat we nieuwe producten hebben geïntroduceerd, die speciaal zijn ontworpen voor de financiële dienstverlening. De productsuite Financial Services Operations is gebouwd op het Now Platform en breidt onze bestaande klantenservicemogelijkheden uit speciaal voor financiële instellingen.

Deze nieuwe mogelijkheden tonen de kracht van het Now Platform om de vele uitdagingen aan te gaan waarmee organisaties in de financiële dienstverlening te maken hebben.

Doelgerichte oplossingen voor echte uitdagingen

Financial Services Operations helpt bedrijven bij het maximaliseren van de productiviteit van werknemers, het aanzienlijk verlagen van de operationele kosten en compliancekosten, en het vergroten van de loyaliteit van klanten.

Belangrijk is dat dit geen product is dat je installeert en vervolgens nooit meer iets mee doet. Financial Services Operations biedt een nieuw platform voor de financiële dienstverlening, een platform dat ondersteuning biedt bij het creëren van een groot aantal nieuwe oplossingen en toepassingen die voldoen aan de specifieke behoeften van financiële instellingen.

De nieuwe toepassingen in de Financial Services Operations-suite maken gebruik van digitale workflows om ervoor te zorgen dat klantgerichte processen zo eenvoudig en gestroomlijnd mogelijk worden gemaakt. De eerste focus ligt op bankzaken.

De nieuwe Card Operations-toepassing is bijvoorbeeld ontworpen om veelvoorkomende vragen van klanten te stroomlijnen, zoals het verhogen van de kredietlimiet, terwijl de nieuwe Payment Operations-toepassing betalingsverzoeken digitaliseert.

Deze toepassingen zijn gericht op de kritische aspecten van bankieren die ook vaak kopzorgen opleveren. Oplossingen voor deze problemen kunnen nu snel en eenvoudig worden ontwikkeld door zowel partners als klanten.

Er komt nog meer

Dit is nog maar het begin. De nieuwe apps zijn nu beschikbaar in een vervroegde release. De suite komt later dit jaar volledig beschikbaar bij de Paris-release van het Now Platform. Daarna blijven we ons aanbod verder ontwikkelen en komen we elke drie maanden met nieuwe oplossingen binnen de productsuite voor financiële services.

Nauwe samenwerking met ons ServiceNow-partnerecosysteem is een belangrijk onderdeel van onze strategie om de ontwikkeling van verdere oplossingen te versnellen. Deloitte is de strategische marktintroductiepartner die betrokken is bij de initiële implementatie van deze bankoplossingen, inclusief een unieke Complaints Management-toepassing.

Wij zijn ook van plan om de mogelijkheden van de financiële dienstverlening uit te breiden tot buiten de retail banking om uitdagingen aan te pakken in de financiële dienstensector, waaronder vermogensbeheer, investeringsbankieren en verzekeraars.

Uiteindelijk draait het om het verwezenlijken van onze visie om de gehele financiële instelling te verbinden via één platform. We willen organisaties helpen om afscheid te nemen van de gefragmenteerde ervaring, waarbij elk onderdeel binnen het bedrijf verschillende softwaretools gebruikt, en hiermee hun werksituatie verbeteren.


Kom meer te weten over ServiceNow

Thema's

  • Vier manieren waarop bedrijven zich moeten aanpassen voor succes in 2022
    Cyberbeveiliging en risico
    Vier manieren waarop bedrijven zich moeten aanpassen voor succes in 2022
    Lees waarom bedrijven deze vier belangrijke stappen moeten nemen om succes in 2022 te garanderen.
  • Hybrid work wayfinding technology: man standing in office building looking at phone in his hand
    Werknemerservaring
    ServiceNow zet zich nog meer in voor hybride werken met nieuwe wayfinding-technologie
    Bedrijven die permanent overstappen op hybride werkomgevingen staan voor grote uitdagingen. Ontdek hoe de indoor mapping-technologie van ServiceNow kan helpen.
  •  ServiceNow zet zich in voor nul netto-uitstoot van broeikasgassen in 2030
    Now Platform
    ServiceNow lanceert drie nieuwe innovaties om klanten te helpen efficiënter te werken
    We innoveren voortdurend om het werk voor iedereen beter te maken. Lees over drie nieuwe innovaties die klanten helpen efficiënter te werken

Trends & onderzoek

Jaar