Operational excellence voor de financiële dienstverlening


Operational excellence voor de financiële dienstverlening

Hoe digitale workflows helpen de productiviteit te verhogen, kosten te verlagen en klantloyaliteit op te bouwen

De combinatie van technische flexibiliteit, operationele veerkracht en naleving van regelgeving is lastig in de financiële sector. De COVID-19-crisis heeft het echter nog moeilijker gemaakt, en heeft bedrijven ertoe gezet prioriteit te geven aan de veiligheid van werknemers en het bedrijfsresultaat.

Gezien al deze uitdagingen is het van cruciaal belang dat financiële dienstverleners hun activiteiten automatiseren en de klantbeleving verbeteren door middel van digitale transformatie. ServiceNow werkt nauw samen met financiële dienstverleners om die transformatie nu plaats te laten vinden.

Daarom ben ik blij dat we nieuwe producten hebben geïntroduceerd, die speciaal zijn ontworpen voor de financiële dienstverlening. De productsuite Financial Services Operations is gebouwd op het Now Platform en breidt onze bestaande klantenservicemogelijkheden uit speciaal voor financiële instellingen.

Deze nieuwe mogelijkheden tonen de kracht van het Now Platform om de vele uitdagingen aan te gaan waarmee organisaties in de financiële dienstverlening te maken hebben.

Doelgerichte oplossingen voor echte uitdagingen

Financial Services Operations helpt bedrijven bij het maximaliseren van de productiviteit van werknemers, het aanzienlijk verlagen van de operationele kosten en compliancekosten, en het vergroten van de loyaliteit van klanten.

Belangrijk is dat dit geen product is dat je installeert en vervolgens nooit meer iets mee doet. Financial Services Operations biedt een nieuw platform voor de financiële dienstverlening, een platform dat ondersteuning biedt bij het creëren van een groot aantal nieuwe oplossingen en toepassingen die voldoen aan de specifieke behoeften van financiële instellingen.

De nieuwe toepassingen in de Financial Services Operations-suite maken gebruik van digitale workflows om ervoor te zorgen dat klantgerichte processen zo eenvoudig en gestroomlijnd mogelijk worden gemaakt. De eerste focus ligt op bankzaken.

De nieuwe Card Operations-toepassing is bijvoorbeeld ontworpen om veelvoorkomende vragen van klanten te stroomlijnen, zoals het verhogen van de kredietlimiet, terwijl de nieuwe Payment Operations-toepassing betalingsverzoeken digitaliseert.

Deze toepassingen zijn gericht op de kritische aspecten van bankieren die ook vaak kopzorgen opleveren. Oplossingen voor deze problemen kunnen nu snel en eenvoudig worden ontwikkeld door zowel partners als klanten.

Er komt nog meer

Dit is nog maar het begin. De nieuwe apps zijn nu beschikbaar in een vervroegde release. De suite komt later dit jaar volledig beschikbaar bij de Paris-release van het Now Platform. Daarna blijven we ons aanbod verder ontwikkelen en komen we elke drie maanden met nieuwe oplossingen binnen de productsuite voor financiële services.

Nauwe samenwerking met ons ServiceNow-partnerecosysteem is een belangrijk onderdeel van onze strategie om de ontwikkeling van verdere oplossingen te versnellen. Deloitte is de strategische marktintroductiepartner die betrokken is bij de initiële implementatie van deze bankoplossingen, inclusief een unieke Complaints Management-toepassing.

Wij zijn ook van plan om de mogelijkheden van de financiële dienstverlening uit te breiden tot buiten de retail banking om uitdagingen aan te pakken in de financiële dienstensector, waaronder vermogensbeheer, investeringsbankieren en verzekeraars.

Uiteindelijk draait het om het verwezenlijken van onze visie om de gehele financiële instelling te verbinden via één platform. We willen organisaties helpen om afscheid te nemen van de gefragmenteerde ervaring, waarbij elk onderdeel binnen het bedrijf verschillende softwaretools gebruikt, en hiermee hun werksituatie verbeteren.


Kom meer te weten over ServiceNow

Thema's

  • Knowledge 2021
    Knowledge
    Knowledge 2021: Belangrijkste lessen
    Knowledge 2021 bestond uit twee geweldige weken vol keynotes, panels en gesprekken met experts en thought leaders van over de hele wereld. Ontdek de belangrijkste lessen.
  • ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Now Platform
    ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Ik ben verheugd te kunnen aankondigen dat ServiceNow een overeenkomst heeft ondertekend om de next-generation observability-expert Lightstep over te nemen.
  • hoe servicenow de wereld laat werken met workflows
    Knowledge
    Samenvatting openingskeynote: Hoe ServiceNow de wereld laat werken met workflows
    Ontdek hoe ServiceNow-workflows bedrijven tijdens de pandemie hebben geholpen, inclusief de University of Michigan, City of Los Angeles, NBA en WNBA en meer.

Trends & onderzoek

  • Onderzoek
    Bouwen aan een echt ‘flexibele onderneming’ – nu is het moment
  • Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
    Onderzoek
    Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
  • Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren
    Onderzoek
    Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren

Jaar