De nieuwe Microsoft Cloud PC-integratie optimaliseert hybride werk


De nieuwe Microsoft Cloud PC-integratie optimaliseert hybride werk

Nu steeds meer bedrijven gewend raken aan de nieuwe realiteit van hybride werk, is het essentieel dat desktops vanaf elke locatie toegankelijk zijn—en dat workflowtechnologieën en -processen allemaal vanaf één platform worden geïmplementeerd.

Om de optimale werknemerservaring mogelijk te maken, moeten bedrijven naadloos kunnen schakelen tussen kantoor- en thuiswerkomgevingen. Voor de hybride manier van werken moeten organisaties snel nieuwe workflows creëren terwijl ze zich bezighouden met de manier waarop werknemers en teams hun werk doen.

Meer dan de helft (59%) van de werknemers zegt dat hun bedrijf geen volledig geïntegreerd systeem heeft voor het beheren van digitale workflows. Dit blijkt uit The Work Survey van ServiceNow. Daarbovenop is het gebruik van digitale samenwerkingstools explosief toegenomen, met 145 miljoen gebruikers van Microsoft Teams per dag in 2021, tegenover 75 miljoen in 2020.

ServiceNow en Microsoft blijven nieuwe manieren vinden voor werknemers om naadloos samen te werken en tegelijkertijd geweldige ervaringen te bieden aan onze gezamenlijke klanten.

Maak kennis met Microsoft Cloud PC

Microsoft lanceert Windows 365 met het oog op de hybride werkomgeving. Windows 365 kan veilig desktopapps, -instellingen en content uit de Microsoft-cloud streamen om een Windows-ervaring te bieden ongeacht waar gebruikers zich bevinden of welk apparaat ze gebruiken.

Met Windows 365 creëert Microsoft een nieuwe hybridecategorie voor pc's met de naam Cloud PC, dat zowel de kracht van de cloud als de mogelijkheden van het apparaat gebruikt om een volledige, persoonlijke Windows-ervaring te bieden.

Met de innovatie van Microsoft ontwikkelt Windows zich van een besturingssysteem op apparaatbasis naar een gepersonaliseerd computersysteem voor een nieuwe hybride werkomgeving.

Bij ServiceNow zijn we verheugd over de ServiceNow-integratie met Windows 365, die ontwikkeld is in samenwerking met Microsoft. Met deze integratie kunnen gebruikers snel en eenvoudig hun Cloud PC's aanvragen, goedkeuren en ontvangen.

Hybride werk stroomlijnen

De nieuwe ServiceNow-functionaliteit met Windows 365 stelt onze gezamenlijke klanten in staat om Cloud PC's rechtstreeks aan te vragen en te ontvangen via de vertrouwde interface van Microsoft Teams. De integratie maakt gebruik van ServiceNow ® IT Service Management (ITSM) en Virtual Agent om workflows via Microsoft Teams te integreren.

Het enige wat een werknemer hoeft te doen, is in Microsoft Teams vragen om een Windows 365 Cloud PC. Dit verzoek start een workflow die naar ServiceNow ITSM wordt verzonden om de benodigde goedkeuringen te verzamelen. ITSM maakt vervolgens gebruik van Microsoft Azure Active Directory om de aanvragende gebruiker toe te voegen aan het juiste security grid, waardoor de gebruiker automatisch een Windows 365-licentie krijgt.

Wanneer de Windows 365 Cloud PC gereed is, informeert ITSM de gebruiker in Microsoft Teams en biedt ITSM toegang tot de Cloud PC('s) die zijn aangevraagd. Wat ooit dagen of weken duurde via een handmatig proces, wordt nu binnen enkele minuten geregeld, waardoor een krachtige end-to-end werknemerservaring wordt geboden.

Voor bestaande ITSM-klanten is de Windows 365-integratie naar verwachting vanaf dit najaar beschikbaar als gratis app in de ServiceNow Store.

De toekomst van werk stimuleren

ServiceNow is verheugd om onze strategische samenwerking met Microsoft uit te breiden door de integratie met een baanbrekend nieuw product. Samen stimuleren we de toekomst van hybride werk.

Lees meer over hoe ServiceNow en Microsoft samenwerken om de samenwerking, productiviteit en werknemerstevredenheid te verbeteren:


© 2021 ServiceNow, Inc. Alle rechten voorbehouden. ServiceNow, het ServiceNow-logo, Now en alle overige ServiceNow-merken zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van ServiceNow, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. De andere bedrijfsnamen, productnamen en logo's kunnen handelsmerken zijn van de respectievelijke bedrijven waaraan zij gelieerd zijn.

Thema's

  • De nieuwe Microsoft Cloud PC-integratie optimaliseert hybride werk
    Werknemerservaring
    De nieuwe Microsoft Cloud PC-integratie optimaliseert hybride werk
    Naarmate we de nieuwe realiteit van hybride werken omarmen, zal het van cruciaal belang zijn dat desktops overal toegankelijk zijn. Ontdek hoe ServiceNow en Microsoft kunnen helpen
  • Warum ServiceNow in seine europäischen Kunden investiert
    Cyberbeveiliging en risico
    Waarom ServiceNow in Europese klanten investeert
    ServiceNow wordt elke dag gedreven door een reeks kernwaarden die zijn afgestemd op één missie: onze klanten en partners inspireren om van elke uitdaging een workflow te maken.
  • Knowledge 2021
    Knowledge
    Knowledge 2021: Belangrijkste lessen
    Knowledge 2021 bestond uit twee geweldige weken vol keynotes, panels en gesprekken met experts en thought leaders van over de hele wereld. Ontdek de belangrijkste lessen.

Trends & onderzoek

  • Onderzoek
    Bouwen aan een echt ‘flexibele onderneming’ – nu is het moment
  • Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
    Onderzoek
    Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
  • Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren
    Onderzoek
    Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren

Jaar