ServiceNow pakt uitdagingen op het gebied van vaccinbeheer aan


ServiceNow pakt uitdagingen op het gebied van vaccinbeheer aan

We hebben allemaal woorden om 2020 te beschrijven. Maar weinig van die woorden zullen nostalgisch zijn. COVID-19 heeft pijn, verlies en ontregeling veroorzaakt op een schaal die al generaties lang niet meer is meegemaakt. De economie is ook slachtoffer sommige bedrijven zijn getransformeerd en hebben groei doorgemaakt, terwijl veel andere bedrijven zijn gestruikeld en niet meer bestaan.

Maar opeens, tegen het eind van 2020, was er hoop. Drie veelbelovende vaccins presteerden beter dan verwacht in klinische onderzoeken. Overheden over de hele wereld haasten zich om deze vaccins goed te keuren. De terugkeer naar het werk, naar de campus, naar een beetje normaliteit is nu meer dan alleen een stip op de horizon.

Hoop bracht een uitdaging met zich mee. Hoe vaccineer je 7,8 miljard inwoners op een efficiënte en veilige manier en laat je de pandemie achter je?

Vanuit het perspectief van ServiceNow is dit een van de grootste uitdagingen op het gebied van workflows ooit: vaccinbeheer .

Over de hele wereld worstelen overheden, zorgverleners, farmaceutische bedrijven en andere organisaties met de uitdagingen van het toedienen van vaccins (vaak in twee doses) in de armen van in aanmerking komende personen.

Deze organisaties spelen allemaal een rol in het proces van vaccinbeheer, te beginnen met distributie en uitkomend bij de toediening, inclusief bewaking van de veiligheid en werkzaamheid na immunisatie. Zorgvuldige coördinatie tussen deze organisaties is het verschil tussen succes en chaos.

Tijd, snelheid en veiligheid zijn van essentieel belang. Met name één probleem is een prioriteit geworden: het oplossen van de last-mile logistiek van het toedienen van het vaccin.

Zorgverleners, die al bezig zijn met het verlenen van spoedeisende zorg aan personen die door COVID-19 zijn getroffen, worden nu overspoeld met vragen over de veiligheid, werkzaamheid en beschikbaarheid van vaccins. Verschillende gemeenten hebben hun eigen geschiktheidsregels, waardoor nog meer vragen ontstaan. Als doses al worden toegediend, kost het plannen (en opnieuw plannen) ook kostbare tijd.

Er moet een betere manier zijn. En die is er: ServiceNow® Vaccine Administration Management (VAM). Het versnelt het immunisatieproces door kant-en-klare inhoud te leveren om vaccinaties te beheren.

Ontvangers van vaccins kunnen een selfserviceportal bezoeken om hun privacy te controleren en toestemming te geven, de knowledge base of Virtual Agent gebruiken om algemene vragen te beantwoorden en zelf een afspraak te maken na het beantwoorden van een geschiktheidsvragenlijst. Beheerders kunnen afspraken managen, herinneringen voor afspraken instellen en verzenden en afspraken plannen. Artsen kunnen informatie over de ontvanger en de antwoorden op de vragenlijst controleren en voltooide vaccinaties en no-shows registreren.

Met de kant-en-klare workflows en content vermindert VAM de tijd en frictie om mensen snel te vaccineren. Het helpt ontvangers hun zorgen op efficiënte wijze weg te nemen en een afspraak te maken. Op het gebied van de gezondheidszorg kunnen beheerders en artsen geschiktheid sneller controleren, planningen beheren en vaccinaties uitvoeren en vastleggen.

Een veilig en efficiënt vaccinbeheer is van essentieel belang voor het herstellen van veilige, betrouwbare systemen – sociaal, economisch, overheidsgerelateerd – waarop kan worden gerekend. Hoewel sommige gedragingen kunnen zijn veranderd, willen we allemaal familie en vrienden weer persoonlijk zien. Met VAM is die stip op de horizon plotseling veel helderder en dichterbij.

Vaccine Administration Management is gebaseerd op Customer Service Management Professional en is verkrijgbaar in de ServiceNow Store. Bestaande ServiceNow-klanten kunnen contact opnemen met hun accountmanager of contact met ons opnemen voor meer informatie.

Kom meer te weten over ServiceNow

Thema's

  • Knowledge 2021
    Knowledge
    Knowledge 2021: Belangrijkste lessen
    Knowledge 2021 bestond uit twee geweldige weken vol keynotes, panels en gesprekken met experts en thought leaders van over de hele wereld. Ontdek de belangrijkste lessen.
  • ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Now Platform
    ServiceNow neemt de next-generation observability-expert Lightstep over
    Ik ben verheugd te kunnen aankondigen dat ServiceNow een overeenkomst heeft ondertekend om de next-generation observability-expert Lightstep over te nemen.
  • hoe servicenow de wereld laat werken met workflows
    Knowledge
    Samenvatting openingskeynote: Hoe ServiceNow de wereld laat werken met workflows
    Ontdek hoe ServiceNow-workflows bedrijven tijdens de pandemie hebben geholpen, inclusief de University of Michigan, City of Los Angeles, NBA en WNBA en meer.

Trends & onderzoek

  • Onderzoek
    Bouwen aan een echt ‘flexibele onderneming’ – nu is het moment
  • Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
    Onderzoek
    Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
  • Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren
    Onderzoek
    Wat maakt een bedrijf flexibel? De belangrijkste stappen om een flexibele transformatie uit te voeren

Jaar