Vaccins omzetten in vaccinaties


Vaccins omzetten in vaccinaties

De ‘last mile’ van vaccinlevering is de grootste workflowuitdaging ooit

Het vaccineren van de wereldbevolking tegen het nieuwe coronavirus is een overweldigende taak. Het omzetten van vaccins in vaccinaties is een van de grootste logistieke uitdagingen waarmee de mensheid ooit te maken heeft gehad. En het is misschien wel de belangrijkste workflowuitdaging van ons leven.

Vaccinlevering is een klassiek ‘last mile’-probleem. Wetenschappers hebben in minder dan een jaar effectieve COVID-19-vaccins ontwikkeld, vergeleken met acht jaar of meer voor de standaard ontwikkeling van geneesmiddelen. Dat is een geweldige prestatie, maar zelfs het beste vaccin is nutteloos als de ‘last mile’ kloof niet kan worden gedicht door het snel, veilig en op schaal toe te dienen bij mensen.

Een kleine rekensom. Om COVID-19 te verslaan, moeten 7,8 miljard mensen tweemaal worden gevaccineerd. Wereldwijd zijn dat 15,6 miljard doses. Wereldwijd moeten 43 miljoen bovenarmen per dag een injectie krijgen om deze taak binnen een jaar te voltooien. Zelfs als ervan wordt uitgegaan dat slechts 75% van de bevolking gevaccineerd wordt, zal het aantal vaccinaties hoger dan ooit zijn.

Hoewel professionals in de gezondheidszorg weten hoe vaccinatieprogramma’s moeten worden uitgevoerd, zijn nog nooit vaccinaties met meerdere doses toegediend bij de gehele mensheid, terwijl tegelijkertijd beperkte voorraden en een doorlopend schema van populaties met prioriteit moeten worden beheerd op basis van risico’s. Dit alles in een crisisomgeving waar COVID-19 al meer dan 2 miljoen mensen heeft gedood en elk land op aarde heeft ontregeld.

Workflow it

Digitale workflows kunnen helpen de uitdagingen van vaccintoediening het hoofd te bieden. Vaccinlevering is een workflow—een proces met duidelijke stappen—net als het leveren van diensten aan medewerkers of klantenservicebeheer. Vooraanstaande wetenschap heeft ons in recordtijd effectieve vaccins gegeven. Nu moeten innovatieve technologie en toonaangevende workflowoplossingen worden geïmplementeerd om mensen overal effectief te vaccineren. ServiceNow draagt zijn steentje bij en maakt gebruik van de kracht van het Now Platform om beheerders van vaccins de schaal, snelheid en flexibiliteit te bieden die nodig zijn om mensen te beschermen.

[Lees ook: Er is een betere, snellere manier om vaccins te distribueren ]

Te veel van onze klanten in de zorgsector vertelden dat gebruik wordt gemaakt van spreadsheets om te volgen wie op welke locatie de vaccins heeft ontvangen en wanneer de vereiste tweede dosis is ontvangen. Anderen geven aan dat papieren dossiers met informatie over de opslag van vaccins worden bijgehouden. Dergelijke handmatige processen vertragen de vaccinlevering. En ze zijn overbodig.

Met de Vaccine Administration Management-oplossing van ServiceNow zijn deze processen (en nog veel meer) gedigitaliseerd. Onze Vaccine Administration Management-oplosing ondersteunt president Joe Biden’s strijdlustige handelingen om de VS uit de pandemie te leiden en vaccins om te zetten in vaccinaties.

Digitale workflowoplossingen op het Now Platform helpen overheidsinstanties en andere organisaties wereldwijd met de schaal, snelheid en flexibiliteit die nodig zijn om vaccins snel toe te kunnen dienen. NHS Schotland en de State of North Carolina Department of Health and Human Services (NCDHHS) behoren tot de meer dan 100 organisaties die momenteel met ServiceNow werken aan vaccinbeheeractiviteiten .

NHS Scotland heeft op het Now Platform aangepaste workflowoplossingen ontwikkeld om binnen drie maanden 5,5 miljoen burgers te vaccineren.

NCDHHS gebruikt het Now Platform om de COVID Vaccine Management Help Desk Portal van de klant aan te sturen. Zorgverleners, artsen en NCDHHS-medewerkers gebruiken de portal om toegang te krijgen tot de meest recente informatie met betrekking tot de staatsvereisten voor vaccinaties en vragen met betrekking tot vaccins te beantwoorden.

Vaccine Administration Management van ServiceNowbiedt een moderne selfservice-ervaring voor desktops en mobiele apparaten. Het koppelt de betrokkenheid van patiënten aan back-end voorraadsystemen, zodat organisaties eenvoudig afspraken kunnen plannen en herinneringen kunnen verzenden, patiënten kunnen informeren wanneer er meer COVID-19-vaccins beschikbaar zijn en kunnen communiceren wanneer een nieuw segment van de bevolking prioriteit krijgt voor de vaccinatie.

Stap voor stap

Sinds de start van de pandemie reageert ServiceNow met digitale workflowoplossingen die bedrijven helpen bij de crisis. Oplossingen voor vaccinbeheer maken deel uit van onze bredere inspanningen om klanten en organisaties te ondersteunen bij de strijd tegen COVID-19.

Zo heeft onze Safe Workplace-suite, die organisaties helpt de gereedheid van personeel en werkplek te meten terwijl hun werknemers veilig naar de werkplek moeten kunnen terugkeren, tot nu toe bijna 10.000 unieke installaties.

ServiceNow helpt onze klanten de unieke, zich ontwikkelende uitdagingen van de pandemie aan te pakken. Samen zullen we deze vreselijke ziekte verslaan en er sterker uit komen.


Kom meer te weten over ServiceNow

Thema's

  • Vier manieren waarop bedrijven zich moeten aanpassen voor succes in 2022
    Cyberbeveiliging en risico
    Vier manieren waarop bedrijven zich moeten aanpassen voor succes in 2022
    Lees waarom bedrijven deze vier belangrijke stappen moeten nemen om succes in 2022 te garanderen.
  • Hybrid work wayfinding technology: man standing in office building looking at phone in his hand
    Werknemerservaring
    ServiceNow zet zich nog meer in voor hybride werken met nieuwe wayfinding-technologie
    Bedrijven die permanent overstappen op hybride werkomgevingen staan voor grote uitdagingen. Ontdek hoe de indoor mapping-technologie van ServiceNow kan helpen.
  •  ServiceNow zet zich in voor nul netto-uitstoot van broeikasgassen in 2030
    Now Platform
    ServiceNow lanceert drie nieuwe innovaties om klanten te helpen efficiënter te werken
    We innoveren voortdurend om het werk voor iedereen beter te maken. Lees over drie nieuwe innovaties die klanten helpen efficiënter te werken

Trends & onderzoek

Jaar