Welkom bij de Rome-release!


Welkom bij de Rome-release!

Werknemers en klanten willen een naadloze ervaring, waar het werk ook plaatsvindt – op kantoor, in het ziekenhuis, op de productievloer, thuis of onderweg. Om in de nieuwe wereld van hybride werk te overleven, moeten bedrijven digitale platforms omarmen die hun belangrijkste stakeholders kunnen faciliteren.

Daarom kondig ik met grote vreugde de Now Platform® Rome release, aan, die vanaf vandaag algemeen beschikbaar is voor klanten. De Rome-release bevat honderden nieuwe functionaliteiten die innovatie versnellen door organisaties in staat te stellen agile werkomgevingen te creëren en vanaf elke locatie overtuigende ervaringen te leveren.


Oplossingen voor hybride werken

Het geheim van ServiceNow is dat we één architectuur, één datamodel en één uitbreidbaar platform hebben dat in de cloud ontwikkeld is. Dit stelt organisaties in staat om binnen de hele onderneming workflows snel en eenvoudig op grote schaal in te zetten, zodat ze:

  • Bedrijfsprocessen kunnen monitoren en optimaliseren

  • Problemen proactief kunnen opsporen

  • Mensen in staat kunnen stellen om steeds meer verspreid te werken.

We hebben de Rome-release volgestopt met speciaal ontworpen oplossingen voor hybride werkomgevingen. Deze oplossingen omvatten aantrekkelijke nieuwe ervaringen die de productiviteit verhogen, de klanttevredenheid vergroten en werknemers bevrijden van alledaagse, repetitieve taken, zodat ze zich kunnen richten op zinvollere activiteiten die waarde creëren voor het bedrijf.

Het nieuwe Employee Center biedt werknemers één, verbonden interface voor het vinden van informatie, het aanvragen van services en om hulp te krijgen van verschillende afdelingen, waaronder IT, HR, facilitair, inkoop en legal. Het Employee Center vermindert de tijd die werknemers nodig hebben om hulp te zoeken en verschillende apps te gebruiken door noodzakelijke informatie op één plaats te integreren. Het is volledig geïntegreerd met populaire samenwerkingstools als Microsoft Teams.

Organisaties kunnen nu eenvoudig informatie en services samenvoegen tot dynamische, gepersonaliseerde themapagina's, zodat werknemers snel de antwoorden kunnen vinden die ze nodig hebben.  En onze Employee Journey Management-tool begeleidt werknemers tijdens momenten die ertoe doen – overal.

Rome beschikt ook over krachtige nieuwe AI- en automatiseringsmogelijkheden waarmee IT-teams overal slimmer, eenvoudiger en efficiënter kunnen werken. Zo identificeert Automation Discovery de 10 beste mogelijkheden voor het automatiseren van werk uit meer dan 180 onderwerpen met ServiceNow®-toepassingen, zoals Virtual Agent, Auto Routing en Agent Assist. 

Nieuwe IT Asset Management (ITAM)-functionaliteiten zijn bijvoorbeeld Software Asset Workspace en Playbook, een stapsgewijs draaiboek voor nauwkeurige licentieverleningen met aanbevolen activiteiten, waarschuwingen en bruikbare inzichten.

Privacy by design

Privacy en security zijn tegenwoordig voor de meeste beslissers een topprioriteit. Gartner® voorspelt dat door privacy vereiste uitgaven voor compliance-tools tot 2022 wereldwijd zullen stijgen tot meer dan 8 miljard. Tegen 2023 zullen bedrijven die het digitale vertrouwen van hun klanten krijgen en behouden 30% meer winst boeken met digitale handel dan hun concurrenten. 1

ServiceNow gelooft in 'privacy by design'-concepten, wat betekent dat we rekening houden met privacyoverwegingen in elk aspect van het Now Platform. De Rome-release bevat onze nieuwe Privacy Management App, waarmee bedrijven proactief privacyrisico’s beheren en helpt onze klanten bij de naleving van hun vereisten omtrent gegevensbescherming.

Focus op de klant

Een hybride werkomgeving vereist nieuwe, aantrekkelijke klantervaringen. Rome maakt naadloze klantervaringen op grotere schaal mogelijk, waarbij proactief op problemen wordt geanticipeerd, deze preventief worden opgelost en de servicekwaliteit wordt gemaximaliseerd – en dit alles binnen één platform dat door hybride werkend personeel kan worden beheerd.

Zo is bijvoorbeeld het nieuwe Field Service Crew Operations een Field Service Management-oplossing die het voor technische teams makkelijker maakt om complexe werkorders af te handelen. En we hebben onze Customer Service Management Playbooks geactualiseerd met gerichte lay-outs die de gebruikerservaring verbeteren en agents in staat stellen problemen snel op te lossen door toegang te bieden tot de data en tools die zij nodig hebben binnen één gecentraliseerde interface.

Field service crew operations


Goed nieuws voor ontwikkelaars

De overgang naar hybride werken maakt van elk bedrijf een softwarebedrijf dat bestaande bedrijfsmodellen opnieuw uitvindt of geheel nieuwe modellen creëert met digitale producten en services. In de nieuwe wereld van hybride werk moet dit software-aanbod constante innovatie en consistent geweldige ervaringen leveren.

Werknemers en klanten verwachten steeds meer mobiele toegang tot applicaties zodat ze onderweg kunnen werken en zaken kunnen doen. De perfecte oplossing hiervoor is de nieuwe Mobile App Builder, waarmee ontwikkelaars snel aantrekkelijke mobiele apps voor iOS en Android kunnen bouwen en configureren met één intuïtieve interface, verbeterde functionaliteit en zorgvuldig opgezette ervaringen. 

Branchespecifieke oplossingen

De Rome-release bevat nieuwe oplossingen voor maakbedrijven, de gezondheidszorg en life sciences en de financiële dienstverlening. Deze oplossingen stellen organisaties in staat om activiteiten te stroomlijnen en klantervaringen te verbeteren op één platform – onafhankelijk van waar hun teams gevestigd zijn.

Neem bijvoorbeeld Manufacturing Connected Workforce, één digitale oplossing waarmee maakbedrijven het rendement van hun investeringen in de Industry 4.0 kunnen maximaliseren. Productieteams kunnen nu elke vaardighedenkloof overbruggen door operationele procedures te digitaliseren. Bovendien kunnen ze fabriekssystemen en -processen in kaart brengen en visualiseren, waardoor kennisbronnen binnen één platform voor iedereen beschikbaar zijn.

Ontdek meer informatie over de innovaties in de Rome-release in onze andere blogs over nieuwe oplossingen in Creator Workflows, Employee Workflows, Customer Workflows, Branchespecifieke oplossingen en het Now Platform.

Rome is de negende platformrelease die ik heb begeleid bij ServiceNow. Ik ben bijzonder trots op de wereldwijde engineering-, product- en designteams die onvermoeibaar hebben gewerkt om de Rome-release op tijd af te krijgen en tegelijkertijd hoogwaardige innovatie te leveren.

Wij kijken ernaar uit om met onze klanten samen te werken bij het tot leven brengen van Rome. En we zijn al hard aan het werk aan de volgende Now Platform-release, die intelligentere workflows zal leveren met nog betere ervaringen voor klanten en werknemers.

Meer informatie over de innovaties in the Rome-release tijdens Now at Work.

1 Gartner, The State of Privacy and Personal Data Protection, 2020-2022, Nader Henein, Bart Willemsen, Bernard Woo, 26 August 2020.

GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en dienstmerk van Gartner, Inc. en/of zijn dochterondernemingen in de VS en internationaal en wordt hierin gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.

© 2021 ServiceNow, Inc. Alle rechten voorbehouden. ServiceNow, het ServiceNow-logo, Now en alle overige ServiceNow-merken zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van ServiceNow, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. De andere bedrijfsnamen, productnamen en logo's kunnen handelsmerken zijn van de respectievelijke bedrijven waaraan zij gelieerd zijn

Thema's

  • Drie dingen die telecombedrijven in de komende vijf jaar moeten doen om te groeien
    Digitale transformatie
    Drie dingen die telecombedrijven in de komende vijf jaar moeten doen om te groeien
    Telecombedrijven zijn al jaren bezeten van snelheid: hoe sneller het netwerk, hoe beter. Maar nu de branche blijft achterlopen in klanttevredenheidsonderzoeken, is het duidelijk dat deze eenzijdige focus niet voldoende is. Deze realisatie komt op een cruciaal moment. Met de komst van nieuwe technologieën zoals 5G en automatisering, bepaalt hetgeen telecombedrijven nu doen de koers voor de komende jaren en zal het doorslaggevend zijn voor wie groeit en wie slechts overleeft. Hoewel nieuwe technologie kan leiden tot hogere snelheden en een betere service, is dit niet de enige oplossing.
  • Cultuur
    Een betere toekomst voor kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika creëren
    ServiceNow heeft in het verleden met verschillende goede doelen samengewerkt. Toen een werknemer ons voorstelde aan een Zuid-Afrikaanse liefdadigheidsinstelling en vertelde over de problemen waar ze mee te maken hadden – vooral tijdens de coronapandemie – konden we niet anders dan actie ondernemen. In de provincie Limpopo op het platteland van Zuid-Afrika wonen zo’n 140.000 …
  • Warum ServiceNow in seine europäischen Kunden investiert
    Cyberbeveiliging en risico
    Waarom ServiceNow in Europese klanten investeert
    ServiceNow wordt elke dag gedreven door een reeks kernwaarden die zijn afgestemd op één missie: onze klanten en partners inspireren om van elke uitdaging een workflow te maken.

Trends & onderzoek

  • Drie dingen die telecombedrijven in de komende vijf jaar moeten doen om te groeien
    Digitale transformatie
    Drie dingen die telecombedrijven in de komende vijf jaar moeten doen om te groeien
  • Onderzoek
    Bouwen aan een echt ‘flexibele onderneming’ – nu is het moment
  • Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt
    Onderzoek
    Flexibiliteit van de organisatie: wanneer een kans een noodzaak wordt

Jaar