Created with Sketch.

Recovery Email

Your account give you access to even more premium content, don't lose access to it. Provide a recovery email below.
  • Secondary E-mail
Baloise uses App Engine on the Now Platform
Baloise logo marquee

Baloise gebruikt ServiceNow om claimprocessen te digitaliseren

1

platform om elke claim te verwerken

3

maanden voor ontwerp, ontwikkeling en implementatie

claims verwerkt in uren in plaats van dagen


De Baloise Group verving een handmatig, inefficiënt en arbeidsintensief B2B-claimproces voor een wereldwijd farmaceutisch bedrijf. Door ServiceNow-technologie te combineren met de vaardigheden van een toonaangevende partner voor ontwikkeling en bouw van een online portal, zijn alle workflows nu vereenvoudigd en gedigitaliseerd.  

Veiligheid en gemoedsrust
De Baloise Group, ook wel bekend als Basler Versicherungen, zorgt al 150 jaar voor de veiligheid en gemoedsrust van particulieren en bedrijven. Het bedrijf begon ooit als een brandverzekeringsmaatschappij op de grens van Zwitserland, Duitsland en Frankrijk, om bescherming te bieden tegen de risico's van branden in lokale zagerijen en houtverwerkingsfabrieken.

Wereldwijde dekking
Onder de B2B-klanten van Baloise Group bevindt zich een wereldwijd opererend farmaceutisch bedrijf dat farmaceutische producten en gezondheidsproducten voor consumenten distribueert via meer dan 150 logistieke centra. De verzekerde omzet van de verzonden goederen bedraagt meer dan 60 miljard dollar per jaar. Als ergens ter wereld pakketten beschadigd raken tijdens het transport of bestelwagens betrokken raken bij een ongeval, leiden deze gebeurtenissen tot claims met gebruikmaking van de verzekeringspolissen van Baloise. In het verleden werden deze claims afgehandeld via papieren formulieren, telefoontjes en e-mails, wat resulteerde in processen die te traag, tijdrovend, arbeidsintensief en moeilijk te beheren waren om tot een succesvol resultaat te komen.

Baloise Group logo
Baloise Group
KLANT
Baloise Group
HOOFDKANTOOR
Basel, Zwitserland
BRANCHE
Financiële dienstverlening
WERKNEMERS
7600
PRODUCTS

Dankzij ServiceNow en Arctive AG hebben we nu een geweldige oplossing voor een zeer belangrijke klant die ook nog eens perfect schaalbaar is.

Patrick Czerwinski

Project Leader

 

Stroomlijnen en digitaliseren
Voor de ontwikkeling van een op maat gemaakte ‘claimportal’ werkte Baloise samen met Arctive AG, de toonaangevende Zwitserse partner van ServiceNow. Hierbij werd het Now Platform gebruikt om het end-to-end claimproces volledig te stroomlijnen en te digitaliseren. Met deze portal kunnen verzekeringsclaims in lokale valuta worden ingediend, ongeacht waar ze zich hebben voorgedaan, waarna ze worden doorgestuurd naar middle- en backoffice-medewerkers van Baloise. De bedrijfsportal biedt de gebruiker een eenvoudig, intuïtief en stapsgewijs proces om formulieren in te vullen en documentatie en foto's te uploaden, zodat de claim snel en efficiënt kan worden afgehandeld.

“Arctive AG is een gespecialiseerde ServiceNow-partner met uitgebreide productkennis en we zagen al snel in dat we dankzij de veelomvattende functionaliteit van het Now Platform exact konden beantwoorden aan de behoeften van Baloise en snel een oplossing konden leveren”, aldus Christian Tuebing, CEO bij Arctive AG.

Uitgebreide functionaliteit
De nieuwe, op maat gemaakte portal biedt een volledig nieuwe gebruikerservaring. In plaats van een dure en inefficiënte werkwijze is er nu een klantvriendelijk en gestroomlijnd digitaal proces met uitgebreide functionaliteit die past bij een organisatie met de statuur van deze farmaceutische klant van Baloise. Elke claim kan voortaan forensisch worden onderzocht en elke stap is volledig transparant, waardoor claimmanagers direct het totale aantal claims en de status van elke afzonderlijke claim kunnen beoordelen en de vereiste acties voor de afhandeling kunnen ondernemen.

Oplossing van wereldklasse
Patrick Czerwinski, projectleider bij de Baloise Group, licht dit toe: “De portal is een enorm succes voor onze klant. We hebben de technologie van ServiceNow gecombineerd met de expertise van Arctive AG om snel een gebruiksvriendelijke oplossing van hoge kwaliteit te ontwikkelen, wat erg belangrijk was voor de reputatie van onze klant als wereldspeler.”

 

Now Platform

Ontdek de oplossing waarmee Baloise claims kan digitaliseren

Andere klantverhalen

Casestudy

ActivTrades versnelt innovatie

ActivTrades implementeert geautomatiseerde oplossing voor IT-services om productiviteit te verhogen

Casestudy

Equinor levert een wereldwijd serviceplatform

ServiceNow stelde het Equinor-team in staat om zich te focussen op het verbeteren van de gebruikerservaring

Casestudy

Banqsoft transformeert haar servicebeleving

ServiceNow ondersteunt Banqsoft bij de opbouw van langdurige klantrelaties en een uitstekende servicelevering

Ga aan de slag met ServiceNow

Bent u klaar voor uw succesverhaal?