Vergroot de klantloyaliteit en verbeter uw bedrijfsresultaat. Creëer moeiteloze belevingen die klanten keer op keer terug laten komen.
Omarm snelheid en flexibiliteit door automatisering. Onderscheid uw bedrijf met de veilige en veerkrachtige levering van technologie.
Houd uw hybride werkende personeel betrokken en productief. Maak het werk gemakkelijker met een uniforme beleving die mensen, werkplekken, processen en technologie samenbrengt.
Lever strategische waarde op de lange termijn en verminder risico's door uw activiteiten met elkaar te verbinden. Versterk veelvoorkomende services en voldoe aan veranderende verwachtingen met wereldwijde bedrijfsservices en ESG-impact.
Bouw apps sneller met low-code. Omarm hyperautomation voor modernisatie en innovatie in de hele onderneming.
Speed ROI with ServiceNow Impact. Get a personalized ansforms your digital journey.
Automatiseer en stroomlijn werk in de hele onderneming. Breng mensen, systemen en processen samen om de verwachtingen van de klant te overtreffen.
Vernieuw technologische services die altijd beschikbaar zijn. Automatiseer serviceactiviteiten om productiviteit te verhogen en werknemers een superieure werkbeleving te bieden.
Verbind uw werknemers via digitale kanalen. Vereenvoudig de manier waarop ze service, ondersteuning en informatie krijgen, zodat ze hun werk op de beste manier kunnen doen, waar ze ook zijn.
Breng wereldwijde bedrijfsservices naar een hoger niveau in de waardeketen om de omvang en schaal uit te breiden. Automatiseer end-to-end processtromen, integraties en back-end-systemen.
Snellere ROI met ServiceNow Impact. Kies voor een gepersonaliseerde oplossing voor waardeversnelling die uw expertise vergroot en uw digitale traject transformeert.
Stimuleer innovatie met meer makers en minder complexiteit. Geef burgerontwikkelaars de mogelijkheid om met low-code tools apps op schaal te bouwen.
Moderniseer onderwijs om iedereen geweldige belevingen te bieden.
Automatiseer kritieke processen voor betrouwbare en beschikbare services.
Lever betere resultaten nu en in de toekomst met IT voor de gezondheidszorg.
Maak betere besluitvorming mogelijk voor geoptimaliseerde overheidsdiensten.
Creëer naadloze belevingen voor zowel klanten als servicemedewerkers op basis van compliance.
Bepaal een nieuwe norm voor productie met echt verbonden activiteiten.
Digitaliseer en automatiseer workflows om de klantbeleving te verbeteren - online en in de winkel.
Ontwikkel innovatieve oplossingen met een modern serviceproviderplatform.
Schaal en ondersteun activiteiten met end-to-end digitale workflows.
Ontwikkel een toekomstgericht IT met digitale workflows op één uniform platform. Breng uw onderneming in verbinding en moderniseer activiteiten om uw bedrijf te transformeren.
Creëer verbonden, inspirerende werknemersbelevingen. Motiveer uw personeel en maak het voor werknemers eenvoudig om te krijgen wat ze nodig hebben, wanneer ze dat nodig hebben.
Ga verder dan traditionele CRM en buitendienst. Vergroot de klantenbinding met verbonden digitale workflows die het werk tussen afdelingen automatiseren.
Bouw snel digitale workflow-apps met een low-code platform. Schaal snel op voor de hele onderneming om intuïtieve, verbonden belevingen te creëren waar gebruikers blij van worden.
Transformeer de impact, snelheid en levering van IT. Bied veerkrachtige services die de productiviteit verhogen en geweldige belevingen creëren, waar uw werknemers ook werken.
Lever proactieve digitale operations met AIOps. Gebruik inzichten en automatisering om problemen te voorspellen, gevolgen voor gebruikers te beperken en oplossingen te stroomlijnen.
Verkrijg de inzichten die u nodig hebt om strategie om te zetten in bedrijfsresultaten in een voortdurend veranderende wereld. Breng uw organisatie op één lijn met een enkel platform.
Beheer uw IT-assets. Automatiseer de end-to-end levenscyclus voor software-, hardware- en cloudassets om kosten te optimaliseren en risico te beperken.
Breid DevOps-succes uit binnen de hele onderneming. Ga voor een snellere aanpak zonder risico en voorkom frictie om IT-operations en -ontwikkeling te verenigen.
Identificeer, prioriteer en reageer sneller op dreigingen. Verbind uw huidige beveiligingstools met een engine voor beveiligingsorkestratie, automatisering en respons om sneller incidenten af te handelen.
Beheer risico's en verbeter de veerkrachtigheid in realtime. Pas beslissingen op basis van risico's toe in het dagelijkse werk binnen de gehele onderneming voor een betere bedrijfsveerkracht.
Bewaak proactief de status van uw netwerken en services om uitvaltijd te voorkomen. Stroomlijn uw respons met machine learning en geavanceerde analyses.
Beveilig operationele technologiesystemen (OT) met digitale workflows die snel reageren op dreigingen. Verbeter de veerkracht en uptime met één actiesysteem.
Bied werknemers overal de juiste beleving. Verbeter de productiviteit door de servicebeleving van werknemers te stroomlijnen met intelligente workflows.
Lever moderne digitale services voor de verspreide werkplek. Automatiseer verzoeken, reserveringen en reparaties om de ultieme werkplekservicebeleving te creëren.
Lever juridische services voor uw bedrijf in overeenstemming met de snelheid van het bedrijf. Moderniseer juridische activiteiten om sneller beslissingen te nemen en de productiviteit te verhogen.
Stimuleer slimmere uitgaven met een gestroomlijnd aankoopproces. Lever inkoopservices die werknemers selfservice bieden, breng werkteams op één lijn en verhoog de productiviteit.
Zorg dat iedereen soepel kan terugkeren naar de werkplek met een veilige omgeving die klaar is voor de werknemers.
Verbeter de serviceactiviteiten en vergroot de klantbetrokkenheid. Breng alle lagen binnen uw kantoor samen om proactief problemen te verhelpen en veelvoorkomende verzoeken te automatiseren.
Verhoog de klanttevredenheid met efficiënt buitendienstbeheer. Verbind de buitendienst met andere teams en mobiele tools om snel in te spelen op problemen en deze te voorkomen.
Breng alle lagen binnen uw kantoor samen. Bied efficiënte, veerkrachtige financiële dienstverlening voor een betere klant- en werknemersbeleving.
Verbind uw telecomactiviteiten, van het netwerk tot de klant, op één platform. Stel CSP's in staat om de klantenservice te verbeteren en de servicegarantie te automatiseren.
Verbind de levenscyclus van bestellingen, van vastlegging tot uitvoering. Vergroot de efficiëntie en creëer probleemloze belevingen voor uw klanten.
Stroomlijn orderbeheer om de omzet te verhogen en gepersonaliseerde belevingen te bieden, terwijl u profiteert van everything-as-a-service (XaaS).
Schaal het orderbeheer om moderne telecommogelijkheden aan te grijpen en het succes van de klant te vergroten. Breng nieuwe producten sneller op de markt en zet services snel om in omzet.
Creëer consumentachtige zorgbelevingen met het oog op de patiënt dankzij verbeteringen in de operationele processen. Verbeter de flexibiliteit binnen de gehele organisatie.
Benader elk proces als een digitale workflow. Stel ontwikkelaars en bouwers van alle niveaus in staat snel low-code workflowapps te creëren.
Automatiseer en verbind alles met ServiceNow. Verenig uw benadering van hyperautomation met API-integratie en robotic process automation.
Verlaag de kosten en complexiteit voor ServiceNow-integraties. Koppel workflows snel aan essentiële bedrijfssystemen en vereenvoudig de ondernemingsbrede automatisering.
Verhoog de werknemersproductiviteit door binnen de gehele onderneming standaard operationele procedures te stroomlijnen en te digitaliseren en het delen van kennis mogelijk te maken.
Maak gebruik van ISV-innovatie. Kies uit meer dan 500 gecertificeerde en gebruiksklare apps en integraties die nu beschikbaar zijn in de ServiceNow Store.
Vereenvoudig uw manier van werken. Lever geweldige belevingen en verhoog de productiviteit met krachtige digitale workflows voor alle afdelingen binnen uw bedrijf.
Transformeer uw organisatie met het Now Platform®. Vereenvoudig hoe werk wordt uitgevoerd, lever intuïtieve belevingen en creëer digitale-workflowapps met een enkel cloudplatform.
Minder incidenten met hoge prioriteit
Minder tijd nodig om services te herstellen
Portal adoptie door werknemers binnen 2 weken tijd
Bedrijfswaarden uitbreiden en innovatie en groei bevorderen voor stakeholders, klanten en de samenleving Danske Bank is een 145 jaar oude Deense bank met sterke wereldwijde betrekkingen. Danske Bank, dat met haar wortels stevig in Scandinavië is verankerd, zet zich in om zowel persoonlijke als zakelijke en institutionele klanten van dienst te zijn.
Danske Bank levert concurrerende financiële oplossingen, gebaseerd op diepgaande kennis, vaardigheden en technologie, waarbij bestaande procedures en handelswijzen steeds tegen het licht worden gehouden.
De strategie van Danske Bank is gericht op continue innovatie van nieuwe producten en diensten. De noodzaak om een schaalbaar en flexibel bedrijfsplatform op te zetten om deze innovatie te ondersteunen, werd duidelijk toen het gebruik van zeer complexe en gefragmenteerde oudere systemen een belemmering gingen vormen voor vernieuwingen.
"Ons IT-servicebeheer was gebaseerd op geïsoleerde tools, waarbij bijvoorbeeld het casebeheer door het ene platform werd afgehandeld en het kennisbeheer door een andere oplossing", aldus Jacob Elfving, Development Manager, IT Operations bij Danske Bank.
ServiceNow biedt volledige inzicht en maakt betere besluitvorming mogelijk "ServiceNow biedt een platform dat ondoelmatigheden elimineert en ons aanzienlijk betere controle en inzicht verschaft", licht Jacob toe. "Ook is onze interne klantervaring bij IT-interacties sterk verbeterd, wat bijdraagt aan ons streven om behulpzaam en ondersteunend te zijn jegens collega's."
Door de geïsoleerde informatiesystemen met aparte gegevensbronnen te elimineren en IT-servicebeheer naar één platform te migreren, heeft Danske Bank voor één IT-systeem gekozen.
Jacob: "Ons servicebeheer was voorheen een inefficiënte lappendeken van gegevens, processen en tools. Het Now Platform geeft ons volledig inzicht in onze infrastructuur en services, met volledige controle over ons servicemanagement. Dit leidt tot betere inzichten en een robuustere zakelijke besluitvorming.”
De configuratiemanagementdatabase (CMDB) van Danske Bank is verbeterd en uitgebreid met service mapping, waardoor applicaties servicegericht kunnen werken door automatisch serviceonderbrekingen te detecteren en de oorzaken ervan te identificeren.
De verhoogde controle en governance zijn bereikt door een geïntegreerd programma voor risicobeheer, dat helpt om snel risico's te identificeren en hierop te reageren. Gemiddeld is nu 79% minder tijd nodig om services te herstellen en het aantal incidenten met hoge prioriteit is met 93% afgenomen.
Jacob Elfving
Development Manager, IT Operations
"Dit omvat ons activabeheer voor automatische levering van activa, dat nu is ingebed in onze digitale workflows", licht Jacob toe.
Verbeterde gebruikerservaring en samenwerking door op ServiceNow gebaseerde portal Een nieuwe selfserviceportal stond al langer op de agenda van de servicedesk en de bank lanceerde uiteindelijk de nieuwe portal met ServiceNow.
Jacob: "Ons primaire doel was om de gebruikerservaring te verbeteren en te vereenvoudigen, zowel bij het melden van incidenten als bij het zoeken naar informatie. In de oorspronkelijke portal genereerden vier categorie- en subcategorieniveaus een onnoemelijk aantal classificaties, waardoor het voor de gebruiker lastig was om binnen de portal te navigeren. We hebben het aantal nu teruggebracht tot ongeveer 250 voor IT- en bedrijfsprocedures en ontwikkelingsondersteuning."
De acceptatiegraad van de nieuwe portal onder medewerkers overtrof alle verwachtingen: 90% binnen twee weken. De statistieken tonen aan dat de gebruikers tevreden zijn en zich ondersteund voelen door de nieuwe zelfhulpoplossing om incidenten te melden en informatie terug te vinden.
"Daarnaast moesten we de aanpassingen aan oude systemen terugdringen", gaat Jacob verder. "De oude portal was vrijwel niet te updaten. In de toekomst zal de portal een stuk gemakkelijker te onderhouden zijn met minimale handmatige inspanning. Bovendien kunnen we gebruik maken van de nieuwe functies die het Now Platform biedt."
Hij voegt eraan toe dat deze lancering niet alleen de gebruikservaring en tevredenheid van werknemers verbetert, maar Danske Bank nu ook in staat stelt om te groeien naar een ondernemingsbrede portal, hetgeen niet mogelijk was met de oude toolset.
Met ServiceNow kan Danske Bank sneller innoveren Door optimaal gebruik te maken van de geavanceerde, kant-en-klare mogelijkheden van het Now Platform, heeft Danske Bank nieuwe efficiëntieverbeteringen gerealiseerd en meer innovaties gestimuleerd.
"ServiceNow loopt voorop op het gebied van industriële innovatie, waaronder DevOps, AIOps, service mapping en een werkomgeving voor tussenpersonen", aldus Jacob. “Bij Danske Bank kunnen we nu slagvaardiger handelen en benutten we de voordelen van best practices uit de sector, zoals het IT4IT-framework. ServiceNow kan ons daarbij helpen door de mogelijkheden van het platform in toenemende mate te benutten voor nieuwe digitale workflows. Hierdoor ontstaan weer nieuwe mogelijkheden om tijd en geld te besparen.
We zien ServiceNow als de industriële norm, dus onze aanpak is om onze oude processen te herzien en te standaardiseren op het nieuwe platform, in plaats van aanpassingen door te voeren die op de lange termijn doorgaans duur en inflexibel zijn."
Daarnaast richt Danske Bank zich op beveiligingsactiviteiten om de beveiligingsgegevens en -processen in één omgeving te verenigen. ServiceNow maakt automatisering van het herstelplan mogelijk, evenals nauwkeurige metingen van de efficiëntie van beveiligingsprocessen. Danske Bank verwacht dat dit de efficiëntie van deze processen zal verhogen. Uiteindelijk zal het koppelen van beveiligingsprocessen aan operationele processen een betere samenwerking tussen organisaties mogelijk maken.
Vanuit het oogpunt van IT-beheer bekijkt Danske Bank de invoering van de IT4IT-referentiearchitectuur. "Het Now Platform is een van de weinige oplossingen ter ondersteuning van het IT4IT-gebaseerde bedrijfsmodel dat voor ons van cruciaal belang is", vult Jacob aan.
Danske Bank zorgt met het Now Platform voor toegevoegde waarde in de hele onderneming Sinds de introductie is ServiceNow een strategisch bedrijfsplatform voor Danske Bank geworden, waarmee de organisatie gegevens, services en risico's efficiënt kan beheren en tegelijkertijd een betere gebruikerservaring voor werknemers kan creëren.
Jacob: "We hebben aanzienlijke toegevoegde waarde gecreëerd door het Now Platform in de hele organisatie te implementeren. Het vormt onze ruggengraat en ondersteunt alle toekomstige implementaties, integraties en innovaties. We plannen integraties met HR en onderzoeken ook ServiceNow® Customer Service Management en ServiceNow® Security Operations."
"Ongeacht onze specifieke plannen en initiatieven, weten we dat we met ServiceNow over een platform beschikken dat Danske Bank continu kan ondersteunen bij het realiseren van haar visie om meerwaarde te creëren voor klanten, medewerkers, aandeelhouders en de samenleving waar we deel van uitmaken", besluit Jacob.
Download de PDF
Ontdek hoe ServiceNow Danske Bank helpt incidenten met een hoge prioriteit te reduceren
De Volksbank stroomlijnt de levering van IT-services met ServiceNow
ActivTrades voorziet werknemers efficiënter van IT-services met ServiceNow
Finastra automatiseert cruciale serviceverleningsprocessen met ServiceNow