Created with Sketch.

Recovery Email

Your account give you access to even more premium content, don't lose access to it. Provide a recovery email below.
  • Secondary E-mail
Delta Air Lines uses HRSD on the Now Platform
Delta Air Lines logo  marquee

Hoe bevorder je innovatie van binnenuit?

48 uur

om een COVID-19-portal en casemanagement te ontwikkelen en lanceren

40K

aanmeldingen voor vaccinatie

50%

kortere verwerkingstijd van aanvragen voor financiële ondersteuning


Een leidende wereldwijde luchtvaartmaatschappij
Delta Air Lines, opgericht in 1925, vervoert maar liefst 200 miljoen passagiers per jaar via een uniek wereldwijd netwerk met maar liefst 300 bestemmingen in meer dan 50 landen. Delta Air Lines, een Amerikaans bedrijf met hoofdkantoor in Atlanta (Georgia), is toonaangevend wat betreft veiligheid, innovatie, betrouwbaarheid en klantervaring. Met medewerkers over de hele wereld onderscheidt Delta zich al tien jaar lang door operationele uitmuntendheid, met behoud van zijn bekroonde reputatie op het gebied van klantenservice.

Snel en eenvoudig toegankelijk
Toen de coronapandemie toesloeg en wereld in lockdown ging, was Delta net als andere luchtvaartmaatschappijen en vele andere industrieën getuige van een ongekende daling in de vraag van klanten, wat gevolgen had voor de vluchtschema’s, de activiteiten en bovenal zijn werknemers.

Daar waar er voor veel teams binnen de vele complexe en wereldwijd verspreide organisaties veel minder werk was, hadden anderen juist extra ondersteuning nodig om het bedrijf door de pandemie te loodsen. Delta was vastbesloten om zijn 75.000 medewerkers zo snel mogelijk te ondersteunen door direct toegang tot informatie, adviezen en diensten te verschaffen.

One-stop-shop-portal voor medewerkers
In 2019 was Delta gestart met de interne implementatie van de ServiceNow HR Service Delivery Pro-technologie, aanvankelijk om de werktijden en aanwezigheid van medewerkers te registreren en met als uiteindelijk doel om de meeste HR-diensten te stroomlijnen en te automatiseren. Dankzij deze bestaande kennis en ervaring met het intuïtieve en gebruiksvriendelijke Now Platform kon Delta in slechts 48 uur een one-stop-shop COVID-19-portal voor medewerkers lanceren.

Delta Air Lines logo
Delta Air Lines
KLANT
Delta Air Lines
HOOFDKANTOOR
Atlanta, Georgia
BRANCHE
Transport
WERKNEMERS
75.000
PRODUCTS

‘Ask HR’, aangestuurd door ServiceNow, laat goed zien hoe we de ervaring van medewerkers kunnen vereenvoudigen en moderniseren.

Beverly Hill

Manager, HR Service Delivery

 

Versneld vaccinatieprogramma
Medewerkers konden voor vragen over corona contact opnemen met een verpleegkundige, terwijl het preventieteam van Delta gegevens van ServiceNow gebruikte om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Toen er eenmaal vaccins beschikbaar kwamen, konden medewerkers zich voor vaccinatie aanmelden, wat resulteerde in meer dan 40.000 geïnteresseerden. Dit bracht Delta's interne vaccinatieprogramma in een stroomversnelling, terwijl managers de resultaten van de contactonderzoeken bij Delta konden beoordelen en rapporteren.

Selfservicecentrum
In de loop van 2020 evolueerde de COVID-19-portal naar ‘Ask HR’, een selfservicecentrum voor werknemers dat, wanneer het volledig geïmplementeerd is, 85% van de HR-vragen zal beantwoorden die voorheen telefonisch of per e-mail werden afgehandeld. De HR-functie voor werktijden en aanwezigheid, die vóór de coronapandemie in oktober 2019 op ServiceNow werd gelanceerd, telt inmiddels meer dan 94.000 ingediende cases.

 

 

ServiceNow ITSM logo

ServiceNow HR Service Delivery Pro

Maak kennis met de oplossing waarmee Delta Air Lines een uniforme HR‑ervaring kan bieden

Andere klantverhalen

Casestudy

Scoot creëert goedkope vluchten met goede service

ServiceNow ondersteunt Scoot’s overstap naar digitale ondersteuning van personeel

Casestudy

UofSC creëert een digitaal platform voor kennisdeling voor studenten

ServiceNow verschaft Universiteit van South Carolina platform voor een optimale digitale gebruikerservaring

Casestudy

Luchthaven van Kopenhagen brengt serviceverzoeken bijeen op één platform

Luchthaven van Kopenhagen zorgt voor een digitaal leidende selfservice-mindset in de hele organisatie

Ga aan de slag met ServiceNow

Bent u klaar voor uw succesverhaal?