Vergroot de klantloyaliteit en verbeter uw bedrijfsresultaat. Creëer moeiteloze belevingen die klanten keer op keer terug laten komen.
Omarm snelheid en flexibiliteit door automatisering. Onderscheid uw bedrijf met de veilige en veerkrachtige levering van technologie.
Houd uw hybride werkende personeel betrokken en productief. Maak het werk gemakkelijker met een uniforme beleving die mensen, werkplekken, processen en technologie samenbrengt.
Lever strategische waarde op de lange termijn en verminder risico's door uw activiteiten met elkaar te verbinden. Versterk veelvoorkomende services en voldoe aan veranderende verwachtingen met wereldwijde bedrijfsservices en ESG-impact.
Bouw apps sneller met low-code. Omarm hyperautomation voor modernisatie en innovatie in de hele onderneming.
Speed ROI with ServiceNow Impact. Get a personalized ansforms your digital journey.
Automatiseer en stroomlijn werk in de hele onderneming. Breng mensen, systemen en processen samen om de verwachtingen van de klant te overtreffen.
Vernieuw technologische services die altijd beschikbaar zijn. Automatiseer serviceactiviteiten om productiviteit te verhogen en werknemers een superieure werkbeleving te bieden.
Verbind uw werknemers via digitale kanalen. Vereenvoudig de manier waarop ze service, ondersteuning en informatie krijgen, zodat ze hun werk op de beste manier kunnen doen, waar ze ook zijn.
Breng wereldwijde bedrijfsservices naar een hoger niveau in de waardeketen om de omvang en schaal uit te breiden. Automatiseer end-to-end processtromen, integraties en back-end-systemen.
Snellere ROI met ServiceNow Impact. Kies voor een gepersonaliseerde oplossing voor waardeversnelling die uw expertise vergroot en uw digitale traject transformeert.
Stimuleer innovatie met meer makers en minder complexiteit. Geef burgerontwikkelaars de mogelijkheid om met low-code tools apps op schaal te bouwen.
Moderniseer onderwijs om iedereen geweldige belevingen te bieden.
Automatiseer kritieke processen voor betrouwbare en beschikbare services.
Lever betere resultaten nu en in de toekomst met IT voor de gezondheidszorg.
Maak betere besluitvorming mogelijk voor geoptimaliseerde overheidsdiensten.
Creëer naadloze belevingen voor zowel klanten als servicemedewerkers op basis van compliance.
Bepaal een nieuwe norm voor productie met echt verbonden activiteiten.
Digitaliseer en automatiseer workflows om de klantbeleving te verbeteren - online en in de winkel.
Ontwikkel innovatieve oplossingen met een modern serviceproviderplatform.
Schaal en ondersteun activiteiten met end-to-end digitale workflows.
Ontwikkel een toekomstgericht IT met digitale workflows op één uniform platform. Breng uw onderneming in verbinding en moderniseer activiteiten om uw bedrijf te transformeren.
Creëer verbonden, inspirerende werknemersbelevingen. Motiveer uw personeel en maak het voor werknemers eenvoudig om te krijgen wat ze nodig hebben, wanneer ze dat nodig hebben.
Ga verder dan traditionele CRM en buitendienst. Vergroot de klantenbinding met verbonden digitale workflows die het werk tussen afdelingen automatiseren.
Bouw snel digitale workflow-apps met een low-code platform. Schaal snel op voor de hele onderneming om intuïtieve, verbonden belevingen te creëren waar gebruikers blij van worden.
Transformeer de impact, snelheid en levering van IT. Bied veerkrachtige services die de productiviteit verhogen en geweldige belevingen creëren, waar uw werknemers ook werken.
Lever proactieve digitale operations met AIOps. Gebruik inzichten en automatisering om problemen te voorspellen, gevolgen voor gebruikers te beperken en oplossingen te stroomlijnen.
Verkrijg de inzichten die u nodig hebt om strategie om te zetten in bedrijfsresultaten in een voortdurend veranderende wereld. Breng uw organisatie op één lijn met een enkel platform.
Beheer uw IT-assets. Automatiseer de end-to-end levenscyclus voor software-, hardware- en cloudassets om kosten te optimaliseren en risico te beperken.
Breid DevOps-succes uit binnen de hele onderneming. Ga voor een snellere aanpak zonder risico en voorkom frictie om IT-operations en -ontwikkeling te verenigen.
Identificeer, prioriteer en reageer sneller op dreigingen. Verbind uw huidige beveiligingstools met een engine voor beveiligingsorkestratie, automatisering en respons om sneller incidenten af te handelen.
Beheer risico's en verbeter de veerkrachtigheid in realtime. Pas beslissingen op basis van risico's toe in het dagelijkse werk binnen de gehele onderneming voor een betere bedrijfsveerkracht.
Bewaak proactief de status van uw netwerken en services om uitvaltijd te voorkomen. Stroomlijn uw respons met machine learning en geavanceerde analyses.
Beveilig operationele technologiesystemen (OT) met digitale workflows die snel reageren op dreigingen. Verbeter de veerkracht en uptime met één actiesysteem.
Bied werknemers overal de juiste beleving. Verbeter de productiviteit door de servicebeleving van werknemers te stroomlijnen met intelligente workflows.
Lever moderne digitale services voor de verspreide werkplek. Automatiseer verzoeken, reserveringen en reparaties om de ultieme werkplekservicebeleving te creëren.
Lever juridische services voor uw bedrijf in overeenstemming met de snelheid van het bedrijf. Moderniseer juridische activiteiten om sneller beslissingen te nemen en de productiviteit te verhogen.
Stimuleer slimmere uitgaven met een gestroomlijnd aankoopproces. Lever inkoopservices die werknemers selfservice bieden, breng werkteams op één lijn en verhoog de productiviteit.
Zorg dat iedereen soepel kan terugkeren naar de werkplek met een veilige omgeving die klaar is voor de werknemers.
Verbeter de serviceactiviteiten en vergroot de klantbetrokkenheid. Breng alle lagen binnen uw kantoor samen om proactief problemen te verhelpen en veelvoorkomende verzoeken te automatiseren.
Verhoog de klanttevredenheid met efficiënt buitendienstbeheer. Verbind de buitendienst met andere teams en mobiele tools om snel in te spelen op problemen en deze te voorkomen.
Breng alle lagen binnen uw kantoor samen. Bied efficiënte, veerkrachtige financiële dienstverlening voor een betere klant- en werknemersbeleving.
Verbind uw telecomactiviteiten, van het netwerk tot de klant, op één platform. Stel CSP's in staat om de klantenservice te verbeteren en de servicegarantie te automatiseren.
Verbind de levenscyclus van bestellingen, van vastlegging tot uitvoering. Vergroot de efficiëntie en creëer probleemloze belevingen voor uw klanten.
Stroomlijn orderbeheer om de omzet te verhogen en gepersonaliseerde belevingen te bieden, terwijl u profiteert van everything-as-a-service (XaaS).
Schaal het orderbeheer om moderne telecommogelijkheden aan te grijpen en het succes van de klant te vergroten. Breng nieuwe producten sneller op de markt en zet services snel om in omzet.
Creëer consumentachtige zorgbelevingen met het oog op de patiënt dankzij verbeteringen in de operationele processen. Verbeter de flexibiliteit binnen de gehele organisatie.
Benader elk proces als een digitale workflow. Stel ontwikkelaars en bouwers van alle niveaus in staat snel low-code workflowapps te creëren.
Automatiseer en verbind alles met ServiceNow. Verenig uw benadering van hyperautomation met API-integratie en robotic process automation.
Verlaag de kosten en complexiteit voor ServiceNow-integraties. Koppel workflows snel aan essentiële bedrijfssystemen en vereenvoudig de ondernemingsbrede automatisering.
Verhoog de werknemersproductiviteit door binnen de gehele onderneming standaard operationele procedures te stroomlijnen en te digitaliseren en het delen van kennis mogelijk te maken.
Maak gebruik van ISV-innovatie. Kies uit meer dan 500 gecertificeerde en gebruiksklare apps en integraties die nu beschikbaar zijn in de ServiceNow Store.
Vereenvoudig uw manier van werken. Lever geweldige belevingen en verhoog de productiviteit met krachtige digitale workflows voor alle afdelingen binnen uw bedrijf.
Transformeer uw organisatie met het Now Platform®. Vereenvoudig hoe werk wordt uitgevoerd, lever intuïtieve belevingen en creëer digitale-workflowapps met een enkel cloudplatform.
van de verzoeken vervuld via selfservice
Behoud van reputatie en SLA’s tijdens de hervorming van de branche
Minder risico op boetes vanuit regelgeving
De ruimteverkenningen van ESA leveren cruciale onderzoeksgegevens op De European Space Agency (ESA) is Europa’s toegangspoort tot de ruimte. EVA heeft namens 22 lidstaten als missie om de ontwikkeling van Europa’s ruimtevaartcapaciteit vorm te geven en ervoor te zorgen dat investeringen in de ruimte voordelen opleveren voor burgers in Europa en overal ter wereld.
Tot de 2200 werknemers van ESA behoren wetenschappers, ingenieurs, specialisten op het gebied van informatietechnologie en administratief personeel. Samen sturen ze programma’s aan die zijn bedoeld om meer te weten te komen over de aarde, haar directe omgeving in de ruimte, het zonnestelsel en het universum, en om op satellieten gebaseerde technologieën en services te ontwikkelen.
ESA heeft gespecialiseerde centra in heel Europa, waaronder het ESA Center for Earth Observation (ook bekend als ESRIN, het European Space Research Institute in Frascati, Italië). ESRIN beheert de waarnemingen en exploitatie van de aardobservatiesatellieten.
Daarnaast beschikt ESRIN over ’s werelds grootste database met milieugegevens voor Europa en Afrika. Deze vormt een waardevolle informatiebron voor internationale en nationale instanties, met gegevens over onder andere de atmosfeer, oceanen en ijskappen.
Met duizenden gebruikers die vertrouwen op de gegevens van ESRIN, is inzicht in de servicedesk van vitaal belang voor lopende activiteiten Voor het beheer van de gegevens en de bedrijfsvoering hanteert ESRIN een multisourcing-strategie waarbij meer dan 20 leveranciers zijn gecontracteerd om technische services te leveren ten behoeve van klantenservice, softwareontwikkeling en -onderhoud, infrastructuur en netwerkactiviteiten.
“We hebben meer dan 10.000 externe gebruikers die gebruik maken van onze gegevens. Het is dus van essentieel belang dat onze service altijd toegankelijk is”, aldus Mats Önnestam, Service and Configuration Manager, ESA. “Onze grote uitdaging was om al onze service-elementen en leveranciers bijeen te brengen, omdat we geen compleet zicht op de servicedesk hadden.”
ServiceNow biedt één platform om serviceverzoeken naadloos intern en via gecontracteerde leveranciers te beheren ESRIN wendde zich tot ServiceNow voor een serviceplatform dat ESRIN het eigenaarschap en de controle biedt, maar dat door alle leveranciers kan worden gebruikt.
De organisatie heeft haar verschillende gecontracteerde service-elementen in één beheerde service geïntegreerd, waarbij de aanvraag-, incident- en wijzigingsprocessen tussen verschillende providers zijn gekoppeld en gestandaardiseerd. Ongeveer 75 gebruikers van de leveranciersorganisaties hebben toegang tot het systeem, met verschillende groepsprofielen om te bepalen wat de groepen kunnen lezen, schrijven of bijwerken.
“De governance van de complexe relaties tussen een groot aantal verschillende leveranciers is altijd al een uitdaging geweest, maar ServiceNow heeft de barrières weggenomen”, licht Mats toe. “ServiceNow zorgde voor een naadloze integratie met onze bestaande interface voor leveranciers en we hebben nu de allerbeste beheertoolset op basis van ITIL-standaarden, met intelligent toegepaste workflows.”
Het is nu voor ESRIN geen probleem meer om naar een andere leverancier over te stappen. Voorheen betekende dit onder andere dat serviceprocessen opnieuw moesten worden gedefinieerd en een nieuwe set ondersteunende tools moest worden ontwikkeld en geïmplementeerd. De overstap naar een andere leverancier kostte vaak enkele maanden, waardoor de dienstverlening van ESRIN in het geding kwam en kritieke gegevens verloren konden gaan.
Mats benadrukt dat de situatie tegenwoordig heel anders is: “Met ServiceNow kunnen we nieuwe serviceproviders binnen enkele weken integreren, in plaats van maanden. We beschikken permanent over een enkel registratiesysteem voor het beheer van al onze gecontracteerde serviceproviders.”
Met selfservice schiet de productiviteit omhoog omdat mensen overschakelen van e-mail naar een interactief systeem ESA lanceerde een nieuw webgebaseerd klantinterfacesysteem, TellUs genaamd, dat de volgende processen ondersteunt: incidentbeheer, probleembeheer, wijzigingsbeheer, releasebeheer, verzoekvervulling en kennisbeheer.
Elke externe gebruiker heeft, eenmaal geverifieerd via de gecentraliseerde Single Sign-On, toegang tot informatieservices en kan communiceren met het Earth Observation-hulpteam door een verzoek in te dienen, een probleem te melden, zoals een storing, of een klacht in te dienen met behulp van aangepaste webformulieren.
De portal wordt ondersteund door een CMDB met meer dan 3500 records met configuratie-items (CI) en 23 CI-klassen. Gebruikers kunnen ook de kennisbank en catalogus doorzoeken om de benodigde informatie te vinden.
Mats Önnestam
Configuration Manager
“We hebben de gebruikerservaring aanzienlijk verbeterd voor onze externe gebruikers die vanaf het openbare internet toegang hebben tot onze gegevens en services”, aldus Mats. “Bovendien is de productiviteit van onze eerstelijnsoperators verbeterd omdat e-mails voor serviceaanvragen volledig in het systeem zijn geïntegreerd.”
We ontvangen meer dan 12.000 aanvragen per jaar, zowel via de TellUs-portal als via e-mail, waarbij alle inkomende e-mails in het systeem zijn geïntegreerd, zodat ze met dezelfde workflows kunnen worden verwerkt. Dankzij de toegenomen functionaliteit en het gebruiksgemak van TellUs is de verhouding tussen selfservice en e-mail verschoven van 50:50 naar 80:20 in het voordeel van TellUs.
Mats: “Selfservice is een groot succes. Gebruikers communiceren met de portal, controleren tickets en loggen in om de voortgang van incidenten of verzoeken te zien. Het interactieniveau is zeer bemoedigend.”
Realtime inzicht in de vraag, levering en status van serviceactiviteiten verkort de rapportagetijd en verschaft managers meer mogelijkheden Realtime rapportage biedt grote voordelen voor ESRIN omdat het diepgaand inzicht geeft in gegevens die voorheen niet beschikbaar waren.
“Vroeger hadden we zelfs geen gegevens over het aantal incidenten of wijzigingsverzoeken en het was erg lastig om inzicht te krijgen in de eisen van gebruikers en onze prestaties bij de levering”, licht Mats toe. “ServiceNow biedt ons twee belangrijke voordelen: controle en inzicht.”
Het is niet meer nodig om uren te besteden aan de wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse rapporten in PowerPoint. Managers hebben nu toegang tot dashboards waar ze de actuele status van de serviceactiviteiten kunnen volgen, gebruikmakend van een enkel registratiesysteem dat specifieke informatie verschaft voor hun rol.
Mats: “Onze rapportagemogelijkheden zijn nu veel uitgebreider. “Er worden geautomatiseerde rapportages naar operations managers en servicecoördinatoren gestuurd over onder meer de hoeveelheid werk en het aantal gemelde incidenten. Bovendien kunnen we nu het managementteam een volledig overzicht geven.”
ESRIN is van plan om met ServiceNow de servicelevering uit te breiden met feedback, meer automatisering en analyses Mats en zijn team hebben een aantal uitbreidingsmogelijkheden voor ServiceNow gevonden om de organisatie verder te stroomlijnen en de efficiëntie en controle te vergroten, zoals verbeteringen aan de selfserviceportal om de gebruikerservaring intuïtiever te maken en de mogelijkheid voor gebruikers om feedback te geven zodra een ticket is afgesloten.
Een ander onderdeel is het in kaart brengen van services en het inzetten van ServiceNow® Performance Analytics om meer inzicht te krijgen in de serviceprestaties en om de serviceworkflows verder te automatiseren.
“ServiceNow is een technologiekeuze voor de lange termijn en ons platform voor de toekomst”, besluit Mats. “We hebben een bijzonder complexe usecase en ServiceNow heeft een geavanceerd platform geleverd dat in hoge mate aanpasbaar is aan onze eisen.”
Ontdek de oplossing waarmee ESRIN de servicelevering heeft verbeterd
Swiss Re evolueert van ITSM naar bedrijfsbeheer met ServiceNow
CERN stelt wetenschappers in staat om wereldwijd kennis van zaken te vergroten via verbeterde services
Siemens IT had een totaaloplossing nodig voor haar multiprovider-netwerk