Created with Sketch.

Recovery Email

Your account give you access to even more premium content, don't lose access to it. Provide a recovery email below.
  • Secondary E-mail
Pomerleau uses App Engine on the Now Platform
Pomerleau logo

Pomerleau geeft supervisors mobiele toegang tot services

Verbeterde logistieke efficiëntie

Betrouwbare, transparante levertijden

Minder projectrisico’s



Pomerleau wilde gelijke tred houden met de snelle groei van het bedrijf door supervisors een snelle en eenvoudige manier te bieden om materialen, gereedschappen en services voor hun site te bestellen. Met ServiceNow ontwikkelde het bedrijf een app die de workflows voor de bouwlogistiek automatiseert, zodat supervisors eenvoudig met hun mobiele apparaat aanvragen kunnen indienen en volgen.


Gedreven door innovatie
Pomerleau is een toonaangevend Canadees bouwbedrijf, opgericht als een familiebedrijf in de buurt van de stad Quebec. Het bedrijf is in korte tijd uitgegroeid tot een belangrijke speler in Canada. Innovatie vormt de kern van het succes van Pomerleau. In de woorden van Hervé Pomerleau, oprichter van Pomerleau: “Waarom proberen een plek te veroveren in een bestaand speelveld? Het is veel beter om voorop te lopen en zelf het speelveld te bepalen.”

Opschalen om snelle groei bij te houden
Gedreven door innovatie maakt Pomerleau een continue snelle groei door. Dit legde veel druk op het logistieke team, dat afhankelijk was van papier en telefoons om materialen, gereedschappen en services op de bouwplaats te krijgen. Daniel Gagné, IT Development Coordinator bij Pomerleau, zegt hierover: “Ons logistiek team is trots op hun topservice, maar had moeite om onze groei bij te houden. Door onze logistieke processen te automatiseren met ServiceNow, kunnen we onze bouwplaatsen nu draaiende houden.”

De macht in handen van de supervisors
Pomerleau gebruikte App Engine om haar app voor digitale logistieke aanvragen te ontwikkelen, waarmee supervisors vanaf hun mobiele apparaat materialen, tools en services kunnen aanvragen. Supervisors kunnen met dezelfde interface zelfs aangepaste items bestellen (in één geval ging het om 40 doormidden gesneden tennisballen). De app automatiseert de logistieke workflows aan de backend, of het nu gaat om een kraan of om 30 boortjes. De supervisors worden niet geconfronteerd met de onderliggende complexiteit, maar ontvangen simpelweg een duidelijke en betrouwbare leverdatum die ze kunnen blijven volgen.

Konica Minolta logo
Pomerleau
KLANT
Pomerleau
HOOFDKANTOOR
Quebec, Canada
BRANCHE
Bouwsector
WERKNEMERS
4000

Waarom proberen een plek te veroveren in een bestaand speelveld? Het is veel beter om voorop te lopen en zelf het speelveld te bepalen.

Hervé Pomerleau

Founder

Lager projectrisico en verbeterde efficiëntie
Supervisors hebben duidelijk zicht op de leverdata en kunnen nu vooruit plannen, waardoor onverwachte vertragingen en meerkosten worden vermeden. Het logistieke team is bovendien efficiënter, zodat het kan meegroeien met de ontwikkeling van Pomerleau. Pascal Poirier, die de ontwikkeling van de app leidt, benadrukt ook de korte time-to-value en zegt hierover: “Met App Engine hebben we in een paar weken een prototype ontwikkeld en met de low-code tools van ServiceNow kunnen we continu feedback van gebruikers implementeren en valideren, vaak binnen één sprint.”

Het momentum groeit en de toekomst is rooskleurig
Door haar logistieke processen te automatiseren met App Engine, schaalt Pomerleau haar activiteiten op om de aanhoudende groei bij te houden, de oplevering van projecten te optimaliseren en de efficiëntie te verbeteren. En dit is slechts één stap in het traject met ServiceNow. Pomerleau heeft bijvoorbeeld al een andere ServiceNow-app ontwikkeld om projecten te controleren, inclusief analyses en geautomatiseerde workflows om problemen aan te pakken en continue verbetering te stimuleren. Daniel: “De vraag naar nieuwe ServiceNow-apps is enorm en het momentum blijft groeien.”

 

Now Platform

Ontdek de oplossing waarmee Pomerleau mobiele toegang tot tools biedt

Andere klantverhalen

Casestudy

Webcor digitaliseert de bouw

Webcor ontwikkelt digitale workflows voor samenwerking van projectteams

Casestudy

Nexen Energy versnelt en verbetert haar audits

Nexen speelt in op een sterk gereguleerde branche met ServiceNow GRC

Casestudy

Suncor profiteert van een digitale wereld

Suncor haalt alles uit haar personeel met ServiceNow

Ga aan de slag met ServiceNow

Bent u klaar voor uw succesverhaal?