Created with Sketch.

Recovery Email

Your account give you access to even more premium content, don't lose access to it. Provide a recovery email below.
  • Secondary E-mail
Uniper uses ITSM on the Now Platform
Uniper logo

Uniper realiseert digitale transparantie met verbonden IT

Net zero

Haalbaar

€2M

Bespaard door lagere kosten en hogere efficiency

11,500

Medewerkers verbonden in 40 landen


Uniper levert verbonden, efficiënte en kosteneffectieve IT-infrastructuur, services en systemen met behulp van het Now Platform ®. 

Op weg naar schone energie

Uniper is een toonaangevend internationaal energiebedrijf met ongeveer 11.500 medewerkers en activiteiten in meer dan 40 landen. Met ongeveer 34 GW aan geïnstalleerde opwekkingscapaciteit is Uniper een van de grootste elektriciteitsproducenten ter wereld. De belangrijkste activiteiten omvatten elektriciteitsopwekking in Europa en Rusland, evenals de wereldwijde handel in energie, waaronder een gediversifieerde gasportfolio die Uniper tot een van Europa's toonaangevende gasbedrijven maakt. Uniper stelt zich tot doel om tegen 2035 CO2-neutraal te zijn in Europa.

Digitale transparantie

De complexe internationale activiteiten van Uniper vereisen gebruiksvriendelijke, verbonden IT en telecom om snel te kunnen reageren op klanten en de dynamische, fluctuerende en zeer competitieve energiemarkten. Het bedrijf wil 'digitale transparantie' bereiken door middel van een gestroomlijnde IT-omgeving waarbij de uiteenlopende IT-middelen, -diensten en leveranciers zichtbaar en inzichtelijk zijn, zodat de eigen teams flexibel en slagvaardig kunnen werken en leidinggevenden over een efficiënt, snel reagerend en kosteneffectief IT-ecosysteem beschikken, geschikt voor de uitdagingen die voor ons liggen.

Een op de groei gemaakt platform

ServiceNow is door Uniper geselecteerd als transparant IT-platform om huidige en toekomstige IT-servicebeheerprocessen te optimaliseren en te integreren. Verschillende verouderde softwarepakketten en -systemen die vaak dubbel aanwezig waren, werden buiten gebruik gesteld en voor de nieuwe organisatie werd een nieuwe wereldwijde IT-servicedesk met aangepaste IT-processen opgezet. Het bedrijf heeft waardering voor de huidige wijze waarop IT de teams ondersteunt zodat ze zich optimaal kunnen ontplooien, en hoe essentiële IT-gegevens en inzichten kunnen worden gebruikt om de dienstverlening te verbeteren, de efficiëntie te vergroten en de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.

Uniper logo
Uniper
KLANT
Uniper
HOOFDKANTOOR
Düsseldorf, Duitsland
BEDRIJFSTAK
Energie en nutsvoorzieningen
WERKNEMERS
11.500

ServiceNow software asset management biedt transparantie en beschermt onze reputatie.

Evan Vafidis

Head of License Management

Meerwaarde, efficiency en kostenbesparingen

Door de digitale transparantie is de rol van de IT-activiteiten van Uniper veranderd en de waardering voor IT toegenomen. IT vormt niet langer een zakelijke kostenpost, maar levert op nieuwe manieren een bijdrage door essentiële bedrijfsinformatie te leveren ter ondersteuning van investeringsbeslissingen, door de IT-middelen te rationaliseren en te vereenvoudigen en door het aantal incidenten te verminderen, waardoor tijd van IT-professionals wordt vrijgemaakt om zich op essentiële problemen te focussen en nieuwe oplossingen met toegevoegde waarde te creëren. Het gebruik van het Now Platform heeft bijgedragen aan een jaarlijkse efficiëncywinst en kostenbesparing van naar schatting 2 miljoen euro.

Gemotiveerd en betrokken

"ServiceNow heeft veel voordelen opgeleverd: onze mensen zijn gemotiveerd, toegewijd en trots op hun behaalde prestaties", aldus Evan Vafidis, hoofd licentiebeheer. "Iedereen kan zien wat zich in het bedrijf afspeelt en de interne communicatie is enorm verbeterd. Door de verschillende gespecialiseerde IT-software en -services op het Now Platform te integreren, hebben we 'de Uniper-manier' kunnen realiseren door een eenduidige gecoördineerde en veilige werkwijze te creëren waarbij iedereen kan zien hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan ons eigen succes én at van onze klanten."

Download PDF

 

ServiceNow IT icon

IT Service Management van ServiceNow

Ontdek de oplossing die Uniper helpt bij het centraliseren en integreren van IT

Andere klantervaringen

Case study

Thames Water implementeert belangenbehartiging van klanten

Thames Water transformeert de werknemers- en klantervaring met het commandocentrum voor IT-activiteiten

Case study

Equinor levert een wereldwijd serviceplatform

ServiceNow stelde het Equinor-team in staat om zich te focussen op het verbeteren van de gebruikerservaring

Case study

Suncor vaart wel in een digitale wereld

Suncor benut het potentieel van zijn mensen maximaal met ServiceNow

Ga aan de slag met ServiceNow

Bent u klaar voor uw succesverhaal?